FőoldalRólunkSzolgáltatásokKarbantartásHibák&MegoldásSufnee TuningTricks&TipsJótanácsok/EgyébEtikettÉletmódTúrákKapcsolatLinkekFórum/ApróVendégkönyv

 

 Hát, igen ilyen is van. Ez az, amikor nem elég a gyári, hanem saját, extra dolgokat építünk a bicajunkra.

Nos, akkor kezdjük is!

 

Sufnee-Láncfeszítő:

 

Igazából ezzel a váltó saját láncfeszítőjét támogatjuk meg. Ez akkor hatékony, ha rázósabb utakon egy gyengébb, vagy simán elgyengült feszítőjű váltót használunk. Azt hittem, én találtam ki, aztán persze kiderült, hogy már jó régóta, kb. a montizás kezdete óta használják, és már van gyári, külön ilyen felhasználásra fejlesztett alkatrész. Ha viszont nincs 3000 pénzed rá, de van otthon egy postásgumi...

Nos a képekből elég jól látszik a lényeg. A gumi egyik felét a váltóbowden csavarjára rögzítjük, (ehhez persze le kell szedni a váltóbowdent)A gumit ezután egy párszor megcsavarjuk, hogy feszesebb legyen, és ne lötyögjön szanaszét, az alját pedig a váltópapucs aljához rögzítem.középen érdemes egy darab szigszalaggal megfogni, a váltókanálnál nem különben. Kész is a sufni tuning láncfeszítő! Innentől már csak annyi a dolgunk, hogy amit a gumi egy kicsit elhúzott a váltón, azt utánaállítsuk. – kissé nehezebb lesz ezentúl a felsőbb fokozatokat kapcsolni(nagyobb tányér) de a lánc nem fog annyira vagdalkozni, csörögni-zörögni.

 

 Sufnee-Hólánc:

 

Akik felnifékkel rendelkeznek, el kell keserítsem őket, mert ez sajna csak a tárcsás verzióval műxik. Hátránya még, hogy nem lehet csak úgy fel-le dobálni, mint az autókon, és a felnit is védeni kell a sérülésektől. Én  általában a vastag szigetelőszalagot/PowerTape-t ajánlom ilyen célra. Az egyszerűség kedvéért, +azért, mert még nincs hó, amiben használhatnám, +nincs is kedvem a felni védelmével játszani, ezért most egy sima spárgadarabbal mutatom be az elképzelésemet(egyébként bowdennel, vagy egy darab dróttal érdemes csinálni). Ezt még mástól nem láttam, így úgy gondolom, a saját ötletem.

Szóval a kereket egyszer körbetekerem egyik irányból majd az egyik küllőt megkerülve a másik irányból is. –Így X formákat kapunk a kerék felületén –Fémből! – ami ugye azért jól tapad a jégen+hóban, legalább is jobban mint a sima kerék. Legjobb ha drótból csinálod, mert az olcsóbb mint a bowden, és könnyebb is megkötni.

 

Sufnee-Szögesgumi:

 

Nagyon egyszerű! Végy egy kiszuperált külsőt, és belülről hajts át rajta kis méretű, önmetsző csavarokat! A legjobb olyanokat választani, ami széles, de ettől függetlenül rövid. Ha mégis túl hosszú a kiálló rész, csípd le, vagy ess neki flexszel!  Ha szépen teleraktad a gumit csavarral, takard le a gumi belső felét eső oldalát (ott ahol a csavarok fejei vannak) defektvédő kevlárszalaggal! (ezt egyébként simán kapsz bringaboltban) Az így elkészült gumi kissé drága,(olcsóbb mint a bolti) de legalább te csináltad, és cserélhető benne a „szög”!

(Ráadásul még környezet védő is voltál - újrahasznosítottál egy vacak gumit)

 

 

A képek később kerülnek fel.



Sufnee Tuning